SCRISOAREA DE INTRODUCERE / INTENTIE / PREZENTARE

 

Din ce in ce mai des, obtinerea si ocuparea unui loc de munca, este conditionata de prezentarea de catre candidat a unui CURRICULUM VITAE ( C.V. )
Acest instrument este de fapt, o anexa a unei scrisori care este cunoscuta sub mai multe denumiri : de prezentare, de introducere sau de intentie , scrisoare care anunta de fapt existenta C.V.-ului.
Aceasta scrisoare este personalizata, deci nu tipizata sau cu o structura standard. Ea prezinta numai acele informatii cu caracter mai general despre persoana care sunt in acord direct cu cerintele postului. Pentru fiecare C.V. pe care doresti sa-l trimiti trebuie sa ai pregatita o scrisoare de prezentare.
Deoarece, in mod obisnuit angajatorii sau specialistii in recrutarea de personal citesc toate scrisorile de prezentare dar nu si toate C.V.-urile, informatiile din scrisoare trebuie formulate intr-un stil direct si personal cat mai atractiv, pentru a produce o impresie puternica, stimulandu-le interesul de a afla mai multe amanunte despre tine in cuprinsul C.V -ului. De asemenea, un posibil avantaj ar putea fi acela ca o scrisoare de prezentare bine conceputa si atragatoare, poate sa micsoreze adesea atentia angajatorului fata de C.V. si acesta sa te treaca direct pe lista de interviu.
Chiar daca nu este standardizata, orice scrisoare de prezentare, indiferent de cine si cum este redactata, trebuie sa raspunda in principal la 4 intrebari :
1. Cum v-am cunoscut ?
Explica motivul expedierii scrisorii, aratand postul sau domeniul vizat si de unde ai aflat despre postul vacant sau despre angajator.
Exemple:
Referitor la anuntul dvs. din ziarul.....aparut la data de... in care oferiti un post vacant de.
Va scriu deoarece am aflat de la ...ca aveti un post vacant de...

2. De ce va scriu ?
Explica de ce esti interesat in mod deosebit de acest angajator si de respectivul post.
Exemple:
Imi exprim dorinta de a ocupa acest post, deoarece corespunde pregatirii mele de .
Sunt interesat de acest post deoarece pregatirea mea de. corespunde cerintelor dumneavoastra de.

3. Ce pot sa va ofer ?
Mentioneaza una-doua din calificarile tale pe care le consideri de maxim interes pentru respectiva organizatie, fara a incerca sa anticipezi punctul lor de vedere. Daca ai experienta sau pregatirea de specialitate, mentioneaza acest lucru.
Exemple:
Calificarea mea in. si experienta de.pot satisface exigentele..
Experienta profesionala in acest domeniu, de .ani.si rezultatele pe care le-am avut in acest domeniu, corespund.
( se vor sublinia competentele profesionale si calitatile personale care corespund cu cerintele postului).

4. Ce-ar fi sa ne cunoastem ?
Fa referire la CV- ul anexat scrisorii de prezentare si incheie sugerand o posibila invitatie de participare la interviu. Inchiderea finala sa nu fie vaga, ci sa ceara un raspuns precis din partea angajatorului.
Exemple:
As fi bucuros sa ne putem intalni, atunci cand considerati dv., pentru a va oferii mai multe amanunte despre.
Anexez C.V. si sper sa ne putem intalni la un interviu.


REGULI GENERALE pentru intocmirea scrisorii de prezentare:

se foloseste coala alba format A4, de buna calitate
este recomandabil sa fie scrisa de mana
trebuie adresata intotdeauna unei persoane anume ( directorului, managerului de personal, specialistul in recrutare, persoanei de contact mentionata in anuntul prin care se comunica postul liber, etc.).
continutul scrisorii difera in functie de destinatar si cerintele postului
scrisoarea trebuie sa fie concisa, prezentata in fraze simple si sa nu depaseasca o pagina
aspectul estetic este foarte important; incadrarea in pagina sa fie corecta, iar scrisul ingrijit, inteligibil si natural
cei care nu au experienta profesionala, vor pune accent pe calitatile personale care pot compensa lipsa acesteia
nu se mentioneaza probleme personale
nu se reiau toate informatiile din CV si in mod special, aceste informatii nu trebuie sa se contrazica
trebuie sa fie datata si semnata de cel care o prezinta
la sfarsit se precizeaza anexarea C.V.-ului